18 Ekim 2015 Pazar

Çayyolu Höyüğü'nde Arkeolojik Kazı Ziyareti

Çayyolu Höyüğü'nde yapılan kazılarında İlk Tunç Çağı'na ait tarihi eserlerin bulunduğununu ziyaretim sonucu öğrenmiş bulunmaktayım. Şehrin ortasında arkeolojik kazı yapıldığını sevgili arkadaşım GÜLCAN'dan öğrenince şaşırdım. 

Gülcan arkadaşım Bilkent Patchwork kursundan tanıdığım dünya tatlısı yardım sever, gönüllü olarak kadınlarımıza okuma yazma öğreten daha sayamayacağım bir çok özelliği olan bir TÜRK KADINI. Bir gün kursta böyle bir çalışma olduğununu kazıda gönüllü olarak çalışan hiçbir karşılık beklemeden arkeolojiden mezun yada okuyan gençlerin olduğunu ve onlara öğlen yemeği verecek arkadaşların listesini yapıyordu ki ben tabi hemen atladım ve yemekleri götüreceğim günü inanın heyecanla bekledim. Çünkü tarihi yerleri gezdim ama kazı yapılırken hiç görmemiştim. Üstelik de kazı yapılan yer şehrin tam ortasında olunca merakım bin kat daha arttı. 

O gün geldi çattı, Gülcan'la buluşup kazı yerine gittik. Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi Müdürlüğü'nden bir arkadaşın karşılaması sonucu gençlerin yanına geldik. İnanın bana, bu kadar özveriyle çalışan son derece donanımlı, bilgili gençleri bir arada görmedim. Çok gururlandım.Tek tek herkesle sohbet ettim. Sonucunda da öğrendim ki hepsi isteyerek sadece tek tercih yaparak Arkeoloji bölümünü okumuşlar. İçlerinden bir gencimizin de tarih bölümünde okuyup dokunmadan, görmeden, yaşamadan tarih öğrenilemeyeceğini savunarak özveriyle çalıştığını belirtmesi beni çok etkiledi. 

Neşeli ve bol sohbetli öğlen yemeğinden sonra kazı çalışmalarına başladılar. Hepsinin avuç içleri nasır içindeydi. Anladım ki bu zor işin hamallığını da yapıyorlar, ince ince tarihi eserleri toprak altından çıkarmayı da... Gençlerimizi gönülden kutluyorum, çalışmalarında başarılar diliyorum.

Şimdi birkaç fotoğrafla bu anları belgeleyelim. Böyle güzel bir organizasyon içinde olmama vesile olduğu için sevgili arkadaşım GÜLCAN'a teşekkür ediyorum.

Öğle Yemeği Molası

Yemeklerimi çok beğendiklerini söylediler :)




0 yorum:

Yorum Gönder